Jak uzyskać zwrot środków z konta pre-paid na Facebook Ads?

Nie korzystam z Facebook Ads do promocji mojego fanpage’a – testowo utworzyłam jedną lub dwie reklamy, których budżet wynosił 2 zł 🙂 Oczywiście kampania była całkowicie nieefektywna i nieskuteczna, a sam system reklamowy nie za bardzo przypadł mi do gustu. Jednak jakiś czas temu dostałam kartę przepłaconą – zostało mi na niej 4,36 zł i postanowiłam przelać je na konto reklamowe na Facebooku. W międzyczasie chciałam wprowadzić zmiany w ustawieniach Menedżera reklam – zasilona kwota blokowała wybór innej opcji. Zaczęłam więc szukać sposobu na zwrot środków z konta pre-paid. Finalnie udało mi się odzyskać przepłacone pieniądze.

 

Zwrot przepłaconych środków poprzez dezaktywację konta

Zaglądając do wszystkich możliwych zakładek w Menedżerze reklam, nie znalazłam opcji zwrotu środków z zasilonego konta pre-paid. Jedynie w sekcji Ustawienia -> Konto reklamowe znajduje się przycisk dezaktywacji konta reklamowego. Jeśli zdecydujemy się na jego zamknięcie, przepłacona kwota pieniędzy w ciągu 2 dni powinna do nas wrócić. Uwaga! Facebook informuje, że zwrot środków nastąpi na kartę kredytową, którą podpięliśmy do systemu.

 

dezaktywacja konta facebook ads

 

Niestety nie wiem, co się dzieje, jeśli saldo na koncie pre-paid zasilaliśmy np. tradycyjnym przelewem. Być może do zwrotu środków konieczne będzie podpięcie karty kredytowej. Facebook obiecuje, że po dezaktywacji konta dane o kartach zostaną bezzwłocznie usunięte.

 

Jako że nie chciałam usuwać swojego konta reklamowego, tylko potrzebowałam wprowadzić zmianę w jego ustawieniach, nie skorzystałam z opcji dezaktywacji, by odzyskać przepłacone pieniądze. Nie podpowiem, jak przebiega procedura i czy faktycznie bezproblemowo uzyskuje się zwrot środków z konta pre-paid.

 

Zwrot środków z konta pre-paid – kontakt z supportem Facebooka

W Centrum pomocy wyklikałam interesujący mnie temat i opisałam problem – jak uzyskać zwrot środków z konta pre-paid). Po czterech dniach otrzymałam odpowiedź od Hannah, Payments Specialist – zostałam poproszona o przetłumaczenie wiadomości na j. angielski. Posiadając doświadczenia związane ze zmianą nazwy strony na Facebooku, spodziewałam się polskiego supportu. No cóż, Facebook Ads oferuje usługi na rynku polskim, nie zapewniając polskojęzycznej obsługi klienta.

support facebook

Przetłumaczyłam moje pytanie i po kolejnych 4 dniach uzyskałam odpowiedź oraz zwrot środków z konta pre-paid na Facebooku. Co ciekawe, z systemu kilka tygodni wcześniej usunęłam kartę, którą dokonywałam zasilenia salda Facebook Ads.

zwrot środków facebook

Zwróćmy uwagę na to, co napisała Hannah:

Please keep in mind that we are unable to issue refunds for most manual payment methods. However, since you made this payment using a credit or debit card, we can issue you a refund.

I’ve issued a one-time courtesy refund in the amount of zł4.36. Your bank usually makes the refund available to you within 7-10 business days. If you haven’t received your refund after 7-10 business days, please contact your bank for help.

Please note that we evaluate refund requests on a case-by-case basis. As this refund was a one-time courtesy, we are unable to guarantee future refunds.

 

Facebook każde pytanie o zwrot przepłaconych środków traktuje indywidualnie. Mój przypadek został oceniony pozytywnie i dzięki uprzejmości Hannah otrzymałam pieniądze z powrotem. Znaczenie miało również to, że zasiliłam saldo kartą kredytową. 4,36 zł wróciło na moje konto w tym samym dniu, w którym otrzymałam odpowiedź od supportu Facebooka.

 

Zwrot dużych kwot z konta pre-paid

zwrot środków z konta pre-paid facebookNa facebookowym forum (Pomoc społecznościowa) znalazłam kilka wpisów osób, które chcą odzyskać pokaże sumy pieniędzy. Niestety nie wiem, czy kwota salda ma znaczenie na uznanie zwrotu przez Facebooka. Miałam takie szczęście, że od razu moja prośba została zaakceptowana, nie musiałam nawet argumentować swojej decyzji. Jeśli support milczy lub raz po raz zamyka bezpodstawnie Twoją prośbę o zwrot środków, ponawiałabym ją do uzyskania jakiegoś efektu. I najlepiej od razu napisać wiadomość w języku angielskim, to przyspieszy całą procedurę.