semkrk#10

semKRK #10 – relacja z krakowskiego spotkania branży SEO/SEM

W Krakowie od kilku lat organizowany jest semKRK w całości poświęcony branży marketingu internetowego. To specyficzne wydarzenie, na którym w atmosferze luzu, piątkowego relaksu i fascynacji polską branżą SEM występują doświadczeni marketerzy i analitycy, prezentując sprawdzone wskazówki na temat prowadzenia skutecznych działań e-marketingowych. 9 listopada po raz pierwszy brałam udział w dziesiątej już edycji tego eventu, a moje wrażenia spisałam poniżej.

 

semKRK #10 – 6 prelegentów w 3 intensywnych godzinach

Spotkanie rozpoczęło się o 19:00. Kiedy zobaczyłam agendę, chciałam się wycofać z konferencji, bo wieczorami mój mózg przełącza się w tryb tworzenia fikcyjnych historii (i pisania), a nie słuchania mądrych informacji branżowych. W dodatku z Wrocławia do Krakowa wcale nie jedzie się tak szybko (korki na A4, bramki i wypadki są zabójcze), ale z perspektywą dodatkowego dnia wolnego na horyzoncie skusiłam się na wyjazd.

 

semKRK 2018 KrakówOrganizator (Krzysztof Marzec z DevaGroup) zaprosił 6 prelegentów:

  • Joannę Ostrowską – Oczak (Google) poruszającą temat ITP 2.0 i konwersji (temat dotyczący przeglądarek Safari),
  • Wojciecha Szymańskiego (Ideo Force) przybliżającego niby niestandardowe, ale jak się okazało całkiem tradycyjne działania SEO poprawiające widoczność strony,
  • Witolda Włodarczyka (Adequate Interactive Boutique) nakreślającego problem oszustw agencji performance marketingowych w zakresie kliknięć w reklamy Google Ads, modelowanie atrybucji, nabijanie konwersji,
  • Dawida Wydrę (VOLE) prezentującego 5 ciekawostek z zakresu reklam PPC i analityki biznesowej, które pomogą w optymalizacji konwersji,
  • Mateusza Muryjasa (Pan Analityczny) opowiadającego o wykorzystaniu narzędzia Google Data Studio do wizualizacji danych o ruchu na stronie,
  • Adriana Pakulskiego (Paq Studio) poruszającego temat multibrandingu w SEO i tworzeniu wielu sklepów e-commerce pozwalających na uzyskanie efektów synergii.

 

Powiem tak: poziom wiedzy na semKRK był zróżnicowany – pojawiły się problemy z zakresu podstawowego SEO, zagadnienia z obszaru reklam sponsorowanych (Google Ads), w których na razie nie mam za dużego doświadczenia, więc nie mogę się wypowiedzieć, a także kwestie znikających konwersji, moim zdaniem niemających wpływu na polską branżę (z Safari korzysta jakieś 2% użytkowników).

 

Piękno danych Mateusza Muryjasa – najlepsza prezentacja semKRK #10

Moim faworytem zdecydowanie jest Mateusz Muryjas, który przygotował doskonałą prezentację. Temat był nie tylko ciekawy, ale i przedstawiony w przystępny, wartościowy i porywający sposób. Mateusz jak najbardziej ma analityczny umysł, ale potrafi przełożyć język liczb na język klienta. Pan Analityczny wskazał, jak działa nasz ograniczony mózg – do wszystkiego potrzebujemy odniesienia, nie wiemy, czy wzrost konwersji o 2% to dużo, czy mało. Dlatego do tematu wizualizacji i raportowania danych zawsze należy podchodzić z punktu widzenia osoby, której przygotowujemy zestawienie – odbiorca statystyk ma je zrozumieć, wyciągnąć wnioski, świętować sukces lub zabrać się do ciężkiej pracy nad wynikami.

 

Mateusz udostępnił w sieci swoją prezentację, dlatego jeśli macie ochotę, zerknijcie na slideshare:

Chociaż wcześniej znałam Google Data Studio, to wystąpienie Pana Analitycznego zachęciło mnie do wykorzystania tego narzędzia do raportowania skuteczności strategii contentowych. W przyszłym roku obiecuję, że udostępnię Wam jakiś porządny szablon do wizualizacji danych :).

 

SEMpizza i SEMpiwko między prezentacjami

semKRK 2018Organizatorzy postarali się także o dobrych sponsorów wydarzenia – dostaliśmy bawełnianą, czarną torebkę (<3) pełną ulotek z materiałami reklamowymi, kodami rabatowymi, długopisami. W przerwie mogliśmy poczęstować się dobrą, krakowską pizzą. Dla każdego uczestnika przewidziane było także gratisowe piwko, a prawdziwi smakosze niskoprocentowych alkoholi mogli skosztować wina. Atmosfera i organizacja semKRK na jak najwyższym poziomie!

Event został zorganizowany w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Mgła (albo smog) unosiła się nad leniwą Wisłą, tworząc tajemniczy i nieco mroczny klimat niczym cała branża SEO ;).