Rekrutacja copywritera, budowanie zespołu copywriterskiego

  • Szukasz dobrego copywritera?
  • Chcesz zbudować zespół copywriterów specjalizujących się w określonej branży?
  • Nie wiesz, jak zabrać się za proces rekrutacji i zatrudnienia?
  • Nie masz pojęcia, jak sprawdzić umiejętności copywriterskie?
  • Nie masz czasu, aby negocjować warunki i stawki za treści?

 

Powierz mi proces rekrutacji copywriterów i budowy zespołu copywriterskiego! Mam ponad 8-letnie doświadczenie w poszukiwaniu twórców treści, testowaniu ich umiejętności, negocjowaniu stawek, przygotowywaniu umów i rozliczaniu za zrealizowane zlecenia. Wiem, jak rozpoznać osobę godną zaufania, terminową, która potrafi dopasować styl treści do danego zlecenia. Budowałam zespoły copywriterskie w agencjach marketingowych oraz aptece internetowej, w przypadku której liczyło się pozyskanie twórców z wiedzą merytoryczną, znających zasady SEO copywritingu.

zatrudnianie copywritera oferta


Rekrutacja copywriterów – oferta i cennik

Zanim zrekrutuję dla Ciebie copywritera, muszę poznać Twoje oczekiwania dotyczące treści. Podczas poszukiwania idealnego twórcy liczy się nie tylko to, w jakiej branży dana osoba się specjalizuje. Ważne jest również dopasowanie stylu, poziom warsztatu pisarskiego, umiejętność pracy na określonych wytycznych czy posiadanie wiedzy merytorycznej. Te wymagania przełożą się z kolei na czasochłonność procesu rekrutacji w copywritingu i wycenę usługi.

 

Koszt rekrutacji copywritera i budowania zespołu copywriterskiego ustalam indywidualnie.

 

Na podstawie kilku pytań wysłanych mailowo lub krótkiej rozmowy telefonicznej przedstawię konkretną cenę przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego. Zaproponuję rozliczenie godzinowe lub za efekt; model rozliczenia zależy od Twoich wymagań i skomplikowania rekrutacji.

 

A może potrzebujesz po prostu usługi copywriterskiej? Sprawdź ofertę!

 

Szukasz copywritera? Napisz do mnie!
 


    Jak wygląda usługa rekrutacji w copywritingu?

    W zależności od Twoich oczekiwań przykładowy proces rekrutacyjny może wyglądać następująco:

    1. Ustalenie warunków prowadzonej rekrutacji, wspólne przygotowanie ogłoszenia rekrutacyjnego (wymagań i oczekiwań od kandydatów),
    2. Zamieszczenie ogłoszenia na portalach branżowych i tematycznych,
    3. Selekcja nadesłanych aplikacji,
    4. Przesyłanie aplikacji lub przeprowadzenie tekstów próbnych,
    5. Wybór kandydatów i rekomendacja zatrudnienia,
    6. Dopinanie kwestii formalnych – stawka, warunki współpracy, umowa.

     

    Pamiętaj, że usługa polega na samym zrekrutowaniu copywritera – zatrudnienie czy to przez umowę cywilnoprawną, o pracę czy współpracę B2B należy już do Ciebie. Nie pośredniczę w rozliczeniach z copywriterami.

    A może potrzebujesz szkolenia z copywritingu? Sprawdź ofertę!

    Joanna Bagrij biogram


    Zaufaj moim umiejętnościom i kompetencjom

     

    rekrutacja copywritera oferta

    11 lat doświadczenia

    rekrutacja dobrego copywritera

    Agencja SEO/SEM i E-Commerce

    jak znaleźć copywritera

    Blog o contencie i copywritingu

    jak zrekrutować copywritera

    Terminowość i zorganizowanie

    Rekrutacja copywritera i budowanie zespołu copywriterskiego – FAQ

    Kiedy warto skorzystać z usługi rekrutacji copywriterów i budowania zespołu copy?

    Usługę kieruję do osób, które chcą współpracować bezpośrednio z copywriterami (nie przez agencje), ale nie mają czasu, kwalifikacji czy zasobów, by przeprowadzić proces rekrutacji. Posiadając wieloletnie doświadczenie w budowie zespołów copywriterskich, chętnie odciążę Cię w tym procesie i pomogę Ci znaleźć dobrego twórcę treści.

    Ile trwa rekrutacja copywritera?

    Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiele zależy od Twoich wymagań, branży, w której działasz, tematyki, w której powinien specjalizować się copywriter. W przypadku standardowych zleceń znalezienie dobrego twórcy treści razem z przeprowadzeniem testów próbnych może się zamknąć w ciągu tygodnia. Zdecydowanie dłuższe są procesy rekrutacyjne wymagające od kandydatów specjalistycznej wiedzy – medycznej, farmaceutycznej, prawniczej czy finansowej.

    Sprawdź rodzaje copywritingu!

    Jak weryfikowane są umiejętności copywritera podczas rekrutacji?

    Najczęściej przeprowadzam teksty próbne, często płatne. Wymagania do testowego zlecenia mogę przygotować samodzielnie lub wspólnie z Tobą. Oprócz jakości teksu, spełnienia wytycznych, optymalizacji tekstu pod SEO (jeśli jest wymagana), weryfikuję również terminowość, poziom komunikatywności i potencjał do dopasowania się do wymagań klientów. Wybrane teksty próbne prześlę również do Ciebie, abyś ocenił ich jakość.

    Czy portfolio i CV również podlegają ocenie podczas rekrutacji w copywritingu?

    W przypadku stanowiska copywritera CV ma mniejsze znaczenie. Zwykle proszę o podesłanie zrealizowanych treści, ewentualnie o referencje od firm i marek, z którymi dany kandydat współpracował. Na podstawie podesłanych materiałów oceniam portfolio copywritera. Jednak największe znaczenie mają dla mnie teksty próbne, ich jakość, terminowość i spełnienie wytycznych dot. zlecenia.

    Na czym polega budowanie zespołu copywriterskiego?

    Zasadniczo pozyskiwanie grupy copywriterów nie różni się od poszukiwania jednego twórcy treści. Po umieszczeniu ogłoszenia rekrutacyjnego zwykle otrzymuję sporo zgłoszeń. Wszystkie należy przejrzeć, a następnie wybrać kilka osób, które uporają się z zadaniem próbnym. Podczas budowy zespołu copywriterskiego dodatkowo należy zadbać o znalezienie osób posługujących się w miarę podobnym stylem i poziomem warsztatu pisarskiego, aby tworzone przez nich treści były spójne i zgodne z claimem Twojej firmy.

    Jakie wymagania muszę przedstawić, by zrekrutować copywritera?

    Im więcej dostanę informacji od Ciebie, tym większa szansa na pozyskanie kandydata idealnego. Podstawowe oczekiwania i wymagania to m.in.:

    • Tematyka, rodzaj tekstów,
    • Długoterminowość współpracy (jednorazowe zlecenie a stała współpraca),
    • Uprzednie doświadczenie,
    • Wykształcenie copy (potrzebne np. w przypadku branż medycznych),
    • Widełki wynagrodzenia (sprawdź, ile zarabia copywriter),
    • Forma współpracy (UZ, UoP, UoD, B2B),
    • Termin rozpoczęcia współpracy.

    Jeśli nie wiesz, jak sprecyzować swoje wymagania – spokojnie. Pomogę Ci także w tej kwestii.

    Czy zrekrutowany copywriter może się nie sprawdzić?

    Tak. Nawet jeśli teksty próbne wyjdą dobrze, a twórca treści będzie chwalić się imponującym portfolio, współpraca może się nie udać. Niestety czasem tak się zdarza, że nie dopasujesz się osobowościowo z copywriterem, nie dogadasz się co do stylu, stawki albo kandydat znajdzie inne zlecenie (duże ryzyko w przypadku elastycznych umów). W takim przypadku poszukiwania copywritera należy rozpocząć od nowa.

    Kto negocjuje stawkę z copywriterem podczas rekrutacji?

    Kwestia wynagrodzenia copywritera może zostać całkowicie po Twojej stronie, ja również mogę zająć się negocjowaniem stawki.