semKRK#17 on-line – relacja drugiego dnia konferencji poświęconej branży SEO/SEM

COVID branży konferencynej nie odpuszcza, dlatego kolejna, 17 już edycja semKRK odbyła się w trybie online’owym. Tym razem wydarzenie podzielone zostało na dwa dni wystąpień i prelekcji. Pierwszy poświęcony został Google Ads, Google Analytics, E-commerce, a drugi – SEO i Contentowi. Miałam okazję wziąć udział w seowo-contentowej części eventu, z której prezentuję subiektywną relację.

 

Prelegenci i agenda semKRK#17 on-line – dzień drugi: SEO&Content

Po raz kolejny organizatorzy wydarzenia zadbali o to, aby pojawiły się nowe twarze, opinie i może nieco inne spojrzenie na branżę SEO. Niezmienna pozostaje sama forma konferencji – krótkie, 20-30-minutowe prezentacje z konferansjerskim elementem sprawiają, że nawet jeśli temat nam nie leży, trudno się zniechęcić i znudzić całym eventem. Zachęcam również do poznania mojej relacji z semKRK#10 oraz ubiegłorocznej, również online’owej edycji semKRK#15.

 

Plan i wystąpienia semKRK#17 on-line SEO i Content

  1. Adam Suraiya; Optymalizacja sklepów na platformie SaaS przez Google Tag Manager. Czyli tam gdzie się nie da (albo za drogo) wchodzi JavaScript! – prezentacja dotyczyła możliwości wdrożenia optymalizacji z użyciem wspomnianego Menedżera Tagów. Rzeczowa, konkretna, sprawnie poprowadzona prelekcja. Warto mieć z tyłu głowy tego typu możliwości implementacji zmian na stronie, gdy nie możemy wprowadzić ich bezpośrednio w kodzie.
  2. Sebastian Mioduszewski; Szwajcarski SEO scyzoryk – Zestaw narzędzi ułatwiający życie każdemu SEO – myślałam, że prelegent zaprezentuje listę wtyczek i aplikacji pomocnych w działaniach pozycjonerów. Pomyliłam się. Prezentacja dotyczyła ogólnie sposobu postrzegania ekosystemu narzędzi SEO. Sprawdź też narzędzia SEO dla copywritera.
  3. Monika Goszczycka; Koszty w content marketingu – wystąpienie z pewnością otworzyło oczy osobom średniozaawansowanym w temacie rozliczania i rozpatrywania kosztów content marketingu. Pojawiły się średnie rynkowe i branżowe stawki za 1000 zzs, plusy i minusy różnych modeli tworzenia treści (outsourcing, in-house, hybryda). Ciekawy temat dla początkujących; ja niestety jestem aż za dobrze z nim obeznana i nie wyniosłam żadnych nowych informacji.
  4. Paweł Konopiński; Jak znaleźć receptę na widoczność serwisu o zdrowiu? – prezentacja case’a dotyczącego pozycjonowania dość prężnie rozwijającej się apteki internetowej Allecco. Jestem akurat na bieżąco z tą branżą i tym podmiotem, więc chętnie posłuchałam o rozwiązaniach, które wdrożyła Grupa TENSE. Porządna optymalizacja i ścisła współpraca z klientem to coś, co gwarantuje efekty SEO.
  5. Piotr Polok; Copywriting w biznesie – docenisz kiedy stracisz, stracisz, jeśli nie docenisz – jasne i ciemne strony pracy copywritera oraz współpracy z klientem. Poruszone zostały problemy, z którymi w pełni się utożsamiam: niedoceniana rola copywritingu, traktowanie go po macoszemu, oczekiwanie super tekstu bez podania żadnych wskazówek, wymagań, wypełnienia briefu copywriterskiego. Chyba za długo siedzę w tej branży, bo w tej prezentacji również nie znalazłam nic nowego :).
  6. Robert Niechciał; Wchodzi machine learning do baru i… – wystąpienie poruszało temat uczenia maszynowego Google, rozumienia naszego języka, sensu pisanych przez nas zdań, łączenia pojedynczych wyrazów, słów i pojęć w szerszy kontekst. Dobra prezentacja pokazująca, że musimy postawić na analizę danych i topical autority, jeśli chcemy gonić konkurencję oraz przypodobać się wyszukiwarce.

 

semKRK#17 on-line dzień drugi – wrażenia z konferencji

Zdalna formuła SEO/SEM-owego wydarzenia jest jak dla mnie przystępna i wygodna. Nie trzeba jechać do Krakowa, tylko w domowym zaciszu podczas jedzenia obiadu można wysłuchać kolejnych wystąpień ;). To też ma swój klimat. Oczywiście nie obeszło się bez problemów technicznych, ale organizatorzy sprawnie sobie z nimi poradzili. Krzysztof Marzec dobrze sprawdza się w roli prowadzącego.

semKRK#17 on-line relacja

Jeśli natomiast chodzi o poziom merytoryczny prezentacji, to ciężko jest mi go ocenić. Część prelekcji faktycznie była mocno techniczna i skierowana do specjalistów, inne zostały przygotowane pod kątem zaspokojenia ciekawości średniozaawansowanych marketerów, a niektóre skierowano do laików, ukazując nieco zbyt mocno zalety współpracy z agencją. Patrząc na opis konferencji na stronie www, widać, że event adresowany jest do różnych grup docelowych, stąd pojawia się taki rozjazd tematyczny wystąpień. Ja radziłabym organizatorom wybrać jeden, określony kierunek, aby z czasem eksperci marketingu internetowego nie dołączali do wydarzenia tylko dlatego, że warto być na nim obecnym.

 

Najlepsza prezentacja drugiego dnia semKRK#17 on-line

W moim subiektywnym odczuciu najciekawsze ze względu na poziom merytoryczny wystąpienie organizatorzy zostawili na sam koniec. Robert Niechciał przekazał odrobinkę naprawę cennej wiedzy o machine learning, nad którym wszyscy powinniśmy się niedługo pochylić. Na duży plus w oceniam także sam sposób prezentacji, przygotowanie slajdów i dowcip. Zdecydowanie najlepsza prelekcja drugiego dnia tej edycji semKRK.

 

semKRK online – warto czy nie warto?

Jak wspomniałam, zdalna forma konferencji jest bardzo przystępna, a organizatorzy zdbali o ograniczenie problemów technicznych do całkowitego minimum. Życzyłabym sobie jedynie, aby poziom merytoryczny był wyższy i faktycznie dopasowany do grupy odbiorców, którymi są specjaliści z branży SEO/SEM.