Praca w copywritingu – gdzie szukać zleceń dla copywriterów? 9 wskazówek

Aktualizacja: 15 listopada 2024

Podejmując się pracy jako copywriter, czy to w celu dodatkowego zarobku, w ramach pełnoetatowego zajęcia, musimy wiedzieć, gdzie szukać ogłoszeń i ofert na pisanie artykułów na zlecenie. Niestety freelancerzy nie mają łatwo – branża copywritingu jest konkurencyjna, a stawka za 1000 zzs najczęściej decyduje o zawarciu współpracy. Dzięki poniższemu zestawieniu z łatwością wyszukasz interesujące i dobrze płatne zlecenia dla copywritera na redagowanie treści na bloga lub tworzenie tekstów SEO. Nie czekaj, aż okazja zapuka do Twoich drzwi i aktywnie poszukuj zleceniodawców!

 

Copywriting – gdzie szukać zleceń? Przegląd miejsc z ofertami dla copywriterów

Nie ma większego znaczenia, czy jesteś początkującym copywriterem, chcesz dorobić do pensji na etacie, czy długo działasz w branży i wykruszył Ci się kluczowy klient. Jeśli dysponujesz wolnym czasem i ochotą na przyjęcie zleceń, sprawdź aktualne zlecenia na copywriting. Gdzie ich szukać? Mogę Ci polecić m.in.:

  • Platformy dla copywriterów i freelancerów,
  • Grupy copywriterskie na portalach społecznościowych, a przede wszystkim Facebook,
  • Fora i grupy na portalach społecznościowych poświęcone tematyce SEO/SEM,
  • Sieć kontaktów na LinkedIn,
  • Portale ogłoszeniowe,
  • Strony agencji marketingowych, SEO/SEM, digitalowych,
  • Ogłoszenia o pracę.

 

Dodatkowo warto, abyś na copywriting zlecenia pozyskiwał poprzez promocję swoich usług, brandu osobistego lub firmy. Jak to zrobić? Najlepiej założyć i pozycjonować stronę z blogiem, a od czasu do czasu, gdy najbardziej brakuje Ci zleceń, zainwestować w płatną kampanię Google Ads. Sprawdź, jak zacząć pisać bloga.


Strony, portale i platformy dla copywriterów

Zlecenia na copywriting można znaleźć na portalach łączących zleceniodawców z wykonawcami. Dedykowane platformy dla copywriterów oraz tzw. giełdy tekstów dają swobodę w wyborze zleceń, terminów i stawek. Niektóre ułatwiają także prowadzenie rozliczeń, służąc pośrednictwem w wystawianiu faktury VAT za świadczone usługi copywritingu. Proponowane modele współpracy są różne – na części serwisów samodzielnie zgłaszamy chęć realizacji konkretnego, wycenionego już tekstu i po zaakceptowaniu zlecenia przechodzimy do jego realizacji, a na innych stronach ogłaszamy się ze swoją ofertą wraz z proponowaną stawką i czekamy na decyzję zleceniodawcy.

 

Najpopularniejsze platformy dla copywriterów

  • Textbroker (textbroker.pl)
  • TextBrokers (textbookers.com)
  • GoodContent (goodcontent.pl)
  • seoTXT (seotxt.pl)
  • Contentovo (contentovo.com)
  • piszemyteksty.pl

 

Portale dla freelancerów, gdzie można znaleźć zlecenia copywriterskie

  • useme (useme.com/pl)
  • MarketerHub (marketerhub.com)

 

Zagraniczne strony dla copywriterów i freelancerów

  • freelancer (freelancer.com)
  • upwork (upwork.com)
  • fiverr (fiverr.com)
  • freelancehunt (freelancehunt.com/pl/)

 

Ile zarabia copywriter? Sprawdź wysokość zarobków w branży!

gdzie szukać zleceń copywriting

Grupy na Facebooku – najlepsze źródło zleceń na pisanie tekstów

Często o lukratywnych ofertach nie dowiemy się ze stron internetowych agencji lub giełdy tekstów. Niektórzy zleceniodawcy poszukują copywriterów za pośrednictwem grup na portalach społecznościowych. Przoduje tutaj Facebook. Gdzie szukać zleceń dla copywritera? Dołącz np. do:

 

W przypadku poszukiwania zleceń w social media zadbaj o swój profil – zleceniodawca nawet z ciekawości może przejrzeć, jakie posty udostępniałeś, gdzie pracowałeś, jakie masz zdjęcia z wakacji.

 

*Uwaga! Jeśli w ogłoszeniu na FB znajduje się informacja, że zleceniodawca nie odpowiada na wiadomości na priv, nie pisz do niego! Ja np. nie życzę sobie takich wiadomości, bo i tak cała korespondencja musi trafić na maila. I z premedytacją nie odpowiadam na priv.

copywriter zlecenia dla początkujących

Fora internetowe i grupy o tematyce SEO/SEM – zlecenia dla copywriterów SEO

Praca dla copywritera czeka także na grupach i forach internetowych poświęconych tematyce SEO. Pozycjonerzy często potrzebują dobrych twórców treści dla swoich projektów lub dla klientów. Niegdyś dość aktywnym forum było PiO, zrzeszające pasjonatów pozycjonowania i optymalizacji stron. Dzisiaj lepiej zajrzeć na Facebooka:

 

Sprawdź, co powinien zawierać brief copywritera.

 

Gdzie się ogłosić jako copywriter? Postaw na LinkedIn

LinkedIn z założenia ma ułatwiać zawieranie relacji biznesowych. I chociaż ostatnio pojawia się tam coraz więcej osobistych wyznań i wpisów, nadal sprawdza się do poszukiwania zleceń na copywriting. Nie szukałabym tu jednak grup, które w moim odczuciu są mało aktywne, a postawiłabym na ciekawą prezentację swoich usług, umiejętności, doświadczenia. Wystarczy przygotować wpis i opublikować go na swoim wallu, dodać hasztagi, można zaszerować znajomych, którzy są powiązani z copywritingiem lub mogą Cię polecić dalej. Jeśli chodzi o pokazywanie tematycznych treści od obcych osób, LinkedIn działa lepiej niż FB. Wystarczy też polubienie, komentarz znajomego, aby Twoja treść trafiła do jego grona znajomych.

Sprawdź, jak wyceniać teksty copywriterskie.

 

copywriter zlecenie

Zlecenia dla copywritera na serwisach ogłoszeniowych

Klasyczne serwisy ogłoszeniowe to kolejne miejsce w internecie, gdzie na copywriting zlecenia możesz znaleźć. Na niektórych portalach możesz ogłosić się sam – dzięki temu to zleceniodawcy skontaktują się z Tobą. Przy bogatym portfolio copywriterskim, konkurencyjnej stawce i umiejętnościach negocjacyjnych będziesz przebierać w ofertach. Zanim napiszesz pierwszy tekst, uzgodnij wszystkie warunki – dla pewności podpisz umowę, która zabezpieczy Cię przed naciągaczem.

Gdzie znaleźć zlecenia copywriterskie? Sprawdź te serwisy:

  • Oferteo.pl
  • Fixly.pl
  • Zlexca.pl
  • OLX.pl.

 

Sprawdź narzędzia dla copywritera.

 

Agencje marketingowe – szansa na stałe zlecenia na copywriting

Współpraca z agencjami marketingowymi nie zawsze jest łatwa – oferowane stawki mogą pozostawiać wiele do życzenia, a tematyka tekstów SEO, wytyczne oraz narzucone słowa kluczowe nierzadko wymagają wielkiej kreatywności i giętkości języka. Ale dobry copywriter, który wywiązuje się z terminów, pisze treści pod użytkowników i wyszukiwarkę, wykazuje się dużą dyspozycyjnością, może liczyć na regularne zlecenia na teksty. To zapewnia stabilność finansową. Gdy współpracujemy w modelu freelancerskim, cały czas musimy pamiętać o braku obietnicy, że w każdym miesiącu otrzymamy taką samą pulę zamówień. Dlatego warto mieć dodatkowego zleceniodawcę lub redagować teksty na zamówienie kilku agencji SEO.

 

Aby rozpocząć pisanie tekstów na zlecenie agencji interaktywnej, najlepiej skontaktować się z osobą odpowiedzialną za copywriting lub content marketing, napisać przez formularz kontaktowy lub sekcję „Praca” na stronie. Najczęściej firmy z tej branży prowadzą rekrutację w trybie ciągłym – CV zbierane są do bazy, a rekruterzy kontaktują się z kandydatami, kiedy zwolni się miejsce w zespole copywriterskim. Należy uzbroić się w cierpliwość i nie zniechęcać się natychmiastowym brakiem odpowiedzi na przesłaną aplikację. Przeważnie oferta dotyczy współpracy zdalnej, więc można spokojnie realizować się jako copywriter freelancer. A jak znaleźć agencje SEO? Polecam po prostu skorzystać z wyszukiwarki Google .

 

kontakt copywriter

 

Standardowe ogłoszenia o pracę na copywriting na UoP i UoD

Regularnie rób także przegląd portali z ogłoszeniami o pracę. Tam też znajdziesz zleceniodawców, a nawet pracodawców – niektóre firmy za pośrednictwem tego typu serwisów poszukują zarówno copywriterów zdalnych, jak i na cały etat. Przed wysłaniem CV pamiętaj jedynie, aby sprawdzić, jaki tryb pracy oferuje ogłoszeniodawca. Jeśli wymagane jest praca w biurze w Warszawie, a Ty mieszkasz we Wrocławiu, nie marnuj swojego i rekrutera czasu. Poszukaj innego ogłoszenia.

Sprawdź, jak przygotować CV copywritera.

 

Poszukiwanie zleceń na copywriting przez własną stronę

Polecam także spróbować własnych sił w prowadzeniu strony internetowej. To dobry sposób na zaprezentowanie portfolio, umiejętności SEO copywriterskich oraz przedsiębiorczości. Wielu copywriterów prowadzi też blogi, za pośrednictwem których dzielą się doświadczeniem z zakresu redakcji tekstów oraz działania w branży copywritingu. Przy okazji w treściach przemycają słowa kluczowe, stając się widoczni dla zleceniodawców. Firmy poszukujące redaktorów SEO często za pośrednictwem Google nawiązują współpracę z copywriterami. A jeśli strona jest dobrze wypozycjonowana, to znak, że copywriter z sukcesem stosuje zasady SEO copywritingu.

 

Twoja własna oferta na copywrtiting w Google Ads

W TOP10 czy TOP20 na frazy typu copywriting zlecenie, dobry copywriter, pisanie tekstów na zamówienie dość trudno jest się znaleźć ze względu na dużą konkurencję. Dlatego gdy masz dodatkowy budżet na płatną promocję i potrzebujesz dodatkowo rozpromować swoją działalność, możesz uruchomić kampanię Google Ads. Wtedy Twoja strona pojawi się w sekcji linków sponsorowanych, a klient lub agencja zobaczy Cię na pierwszym miejscu. Pamiętaj jedynie, żeby promować landing page prezentujący konkretną ofertę i zachęcający do kontaktu. Każde kliknięcie reklamy będzie Cię kosztować, a dopiero po nawiązaniu współpracy te koszty mają szansę się zwrócić.

 

Pamiętaj o dywersyfikacji źródeł zleceń na copywriting!

Mam wrażenie, że zawód copywritera w naszym kraju jest niedoceniany. W dobie tekstów generowanych AI staje się jeszcze bardziej marginalizowany. Z tego powodu brak ciągłości zleceń na pisanie tekstów należy wkalkulować w ryzyko zawodowe. Nawet najlepsza agencja SEO, znana marka z dużym budżetem na promocję lub platforma copywriterska może nie zapewnić wystarczającej liczby zamówień lub satysfakcjonującej stawki. Dlatego nie warto uzależniać się tylko od jednego źródła przychodów – zlecenia na copywriting należy poszukiwać w różnych miejscach, aby zagwarantować sobie stabilność finansową i ciekawe projekty do realizacji.