Audyt treści (content marketingowy) – oferta
- Czujesz, że Twój content nie przynosi spodziewanych rezultatów?
- Nie wiesz, czy dobrze optymalizujesz swoje treści pod SEO?
- Zastanawiasz się, jak poprawić widoczność artykułów blogowych w organicznych wynikach wyszukiwania?
- Chcesz uporządkować content w swoim serwisie i przeprowadzić sensowny recykling treści?
- Interesuje Cię zwiększenie wiarygodności serwisu (topical authority) w oczach wyszukiwarki Google?
Postaw na audyt treści! Z przyjemnością przyjrzę się contentowi na Twojej stronie, przeanalizuję go i postawię diagnozę, co należy poprawić. Wytknę błędy, wskażę rozwiązania naprawcze, a także zaproponuję działania zwiększające potencjał treści do generowania ruchu, konwersji i budowania pozytywnej reputacji marki w sieci. Analiza content marketingowa będzie dotyczyła optymalizacji contentu pod SEO oraz content experience. Zbadam także językowy i redakcyjny aspekt treści, wczuwając się w potencjalnego użytkownika. Wynikiem moich prac będzie dokument z konkretnymi rekomendacjami.
Audyt treści strony – zakres i cennik
Przygotowałam kilka pakietów audytów content marketingowych na różne potrzeby. Jeśli oczekujesz kompleksowej analizy treści w swoim serwisie, koszt takiej usługi zaproponuję indywidualnie. Cena za taki audyt contentowy zależy od zakresu prac i elementów, które będzie trzeba zweryfikować.
Rodzaj audytu treści | Zakres | Cena [netto, FV bez VAT] |
---|---|---|
Analiza optymalizacji treści pod SEO i content experience | – Analiza 3-5 wybranych typów podstron (wpis blogowy, opis produktu, opis kategorii itp.) pod kątem optymalizacji pod SEO. – Ocena struktury treści. – Weryfikacja merytoryczności, poprawności językowej, stylu treści. |
Od 800 zł |
Analiza kanibalizacji treści i intencyjności fraz | – Wskazanie treści o podobnej tematyce. – Wskazanie treści, które nie są zgodne z search intent. – Ocena linkowania wewnętrznego. |
Od 1000 zł |
Analiza content gap i widoczności treści w Google | – Ocena widoczności treści w wyszukiwarce. – Rekomendacje tematów/fraz, na które serwis może zdobywać widoczność. |
Od 800 zł |
Kompleksowa analiza treści blogowych | – Usługa skierowana dla rozbudowanych sekcji blogowych. – Celem jest kompleksowy recykling treści, usunięcie kanibalizacji, poprawa widoczności i konwersyjności. |
Od 2000 zł |
Analiza unikalności treści | – Weryfikacja, czy w serwisie nie występuje problem wewnętrznej albo zewnętrznej duplikacji treści. | Od 800 zł |
Spersonalizowany audyt content marketing | – Zakres do uzgodnienia zgodnie z potrzebami. | Od 500 zł |
Jak będzie przebiegać audyt content marketingu?
W zależności od wybranego przez Ciebie pakietu przeprowadzę analizę treści na Twojej stronie w określonym zakresie. Zanim zabiorę się za prace analityczne, zaproszę Cię spotkanie lub rozmowę telefoniczną. Zapytam Cię o to:
- jaki był cel tworzenia contentu,
- czy posiadasz strategię content marketingową (jeśli nie – sprawdź ofertę opracowania strategii content marketingowej),
- kto z organizacji ma wpływ na tworzenie treści,
- kto jest lub był odpowiedzialny za content (agencja, in-house),
- jakiego wyniku spodziewasz się po przeprowadzonym audycie content marketingowym.
Dodatkowo mogę poprosić Cię o dostęp do takich narzędzi jak Google Search Console i Google Analytics. Dane zobrazują kondycję contentu, jego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania oraz wskażą typowe problemy związane z kanibalizacją fraz. Użyję także innych aplikacji do SEO i CM. Wszystkie wnioski zbiorę w przejrzystym dokumencie wraz z propozycjami zmian i poprawek.
Audyt content marketingowy – FAQ
Kiedy warto przeprowadzić audyt treści?
Analiza contentowa pomoże zwiększyć skuteczność prowadzonych działań CM. Sprawdza się m.in.:
- Gdy nie wiesz, czy poprawnie optymalizujesz teksty pod SEO,
- Gdy odpowiedzialność za rozwój contentu na Twojej stronie jest/była podzielona i nie ma osoby pilnującej spójność strategii oraz treści,
- Gdy inwestujesz w content marketing, a nie widzisz efektów prowadzonych działań,
- Gdy obawiasz się, że konkurencja kradnie treści z Twojego serwisu,
- Gdy chcesz zmniejszyć dystans w widoczności organicznej do konkurencji,
- Gdy nie wiesz, czym jest intencyjność fraz i chcesz sprawdzić, czy blog nie kanibalizuje treści ofertowych.
Czy rekomendacje z audytu treści będę mógł wprowadzić samodzielnie?
Audyt contentowy w odróżnieniu od audytu SEO nie dotyczy zbyt wielu technicznych aspektów. Jeśli będziesz miał odpowiednie zasoby czasowe i ludzkie, większość rekomendacji wprowadzisz samodzielnie. Gdy zrozumiesz zasady SEO copywritingu i optymalizacji treści, załapiesz temat intencyjności fraz oraz unikalności treści, z sukcesem poprawisz content na swojej stronie internetowej.
Ile trwa przeprowadzenie audytu contentowego?
Czas realizacji zlecenia będzie zależał od mojej dyspozycyjności, wybranego pakietu oraz wielkości Twojego serwisu. Elastycznie dopasujemy datę przesłania analizy. Zwykle czas oczekiwania wynosi od 7-10 dni.
Ile kosztuje audyt content obejmujący wszystkie pakiety?
Nie martw się – cena za kompleksowy audyt contentowy zawierający wszystkie najważniejsze aspekty związane z optymalizacją treści pod SEO, jej widocznością i konkurencyjnością nie będzie stanowiła sumy poszczególnych pakietów. Koszt zależy od wielkości Twojego serwisu oraz terminu, w którym chcesz otrzymać wyniki analizy. Rozbudowane audyty najlepiej rozłożyć na 3-4 tygodnie. Systematycznie przysyłane zalecenia będziesz mógł wdrażać na bieżąco i obserwować wyniki zmian.
W międzyczasie możesz skorzystać z usługi copywriterskiej i pozyskiwać treści wg zaleceń z audytu.
Czy wyniki audytu content marketingowego możemy omówić podczas spotkania?
Oczywiście, że możemy. Standardowo audyt content nie obejmuje prezentacji wyników analizy na spotkaniu, jednak możemy takie omówienie dokumentu dołączyć do usługi. Daj mi tylko znać wcześniej, że będziesz tym zainteresowany.
Czy dostęp do narzędzi Google Search Console i Google Analytics jest niezbędny do przeprowadzenia audytu?
Jeśli nie posiadasz usług w GSC i GA, to trudno. Analiza content marketing zostanie przeprowadzona bez danych z tych narzędzi. Poradzę sobie bez nich, chociaż informacje z tych aplikacji pozwalają odkryć wiele problemów związanych z brakiem wyników działań contentowych.
Czy po audycie optymalizacji treści pod SEO otrzymam konkretne wskazówki lub wytyczne, jak optymalizować content?
Tak. Analiza wybranych wpisów będzie zawierała jasne rekomendacje zmian wraz z ich omówieniem. Dodam także linki do dodatkowych materiałów, abyś mógł zagłębić się w poszczególne zagadnienia. A jeśli będziesz potrzebować, przygotuję checklistę optymalizacji treści pod SEO lub doboru słów kluczowych.
Czy audyt treści skierowany jest też do właścicieli małych stron?
Tak. Jeśli nie prowadzisz bloga, zaudytuję strony ofertowe, opisy produktów, podstrony korporacyjne.
Dopiero planuję uruchomić bloga na swojej stronie. Czy audyt treści jest czymś dla mnie?
Mogę przeprowadzić audyt sekcji sprzedażowych i korporacyjnych, a następnie na tej podstawie przygotować rekomendacje dot. rozwoju przyszłego bloga firmowego. Takie działania warto połączyć z usługą opracowania strategii content marketingowej. Możemy połączyć te 2 oferty i przygotować usługę odpowiadającą Twoim potrzebom.
Sprawdź też ofertę prowadzenia bloga firmowego.